dimecres, 11 de gener del 2012

Dia 17/ Cardrona - Te Anau

No són encara les nou del matí quan ens despertem. Retirem amb certa habilitat somnolent una de les cortines que doten de privacitat el nostre dormitori ambulant i la claror inunda l'habitacle. Les muntanyes s'alcen, sense estridències, cap al cel blau. Fa un matí fantàstic i, des d'aquí, Nova Zelanda adquireix forma d'una bonica postal. Potser és per això que l'esplanada on hem passat la nit es converteix en un anar i venir de vehicles d'on baixen i pugen successivament desenes de persones per admirar el bell panorama que s'hi divisa. A nosaltres no se'ns acut altra cosa que aprofitar la nostra privilegiada situació tot gaudint d'un bon esmorzar amb la vista clavada rere els vidres.

Un esmorzar amb vistes al Double Cone (2126m).

Trenta minuts són els que necessitem per baixar des del coll fins a Queenstown, una petita ciutat convertida avui dia en un referent mundial dels esports d'aventura. I és que aquesta ciutat, situada en el tram central (Frankton Arm) del curiós -té forma de 4- llac Wakatipu, ho té tot pels amants de l'adrenalina més exigents.

Nosaltres, que no som massa amants de tot allò que fa disparar l'adrenalina, ens conformem amb passejar pel centre i els voltants del llac. Els 3'90NZD que paguem per dues hores de "zona blava" els dediquem a tafanejar botigues, connectar-nos a Internet, comprar una nova targeta de memòria (29'99NZD) per la càmera i prendre el sol a la riba del llac. Ja veieu que avui el dia du la marca Slow Life! Els nostres peus però, no duen la mateixa marca, ells porten la de les p... sandflies!

Qui dels dos no ha pogut vèncer la temptació de nedar una estona al llac Wakatipu?
12:45. Sortim de Queenstown en direcció sud cap a Te Anau (170 quilòmetres). Gran part dels primers cinquanta quilòmetres transcorren vorejant la riba est del braç inferior del llac Wakatipu.
En una ampla raconada al costat del llac hi ha una furgoneta de venda de fruita. No dubtem en aturar-nos i, després de prendre unes quantes fotografies del llac i d'intercanviar quatre paraules en castellà amb la simpàtica i guapa noia de la parada, reprenem el camí cap a Te Anau amb un quilo de cireres per anar picant.
14:10. Després d'aturar-nos a Mossburn, 60 quilòmetres al sud-est de Te Anau, per fer benzina (82 dòlars més), el cel  es comença a encapotar i pel retrovisor una tempesta sembla perseguir-nos sense cap mena de contemplació.

Després d'una breu aturada per dinar, arribem a la localitat de Te Anau, a l'extrem sud del segon llac més gran de Nova Zelanda: el Lake Te Anau
Són gairebé les quatre de la tarda, i el primer que fem en arribar al poble és dirigir-nos a les oficines del DOC per tal de consultar la previsió meteorològica per l'endemà, dia que hem d'iniciar una excursió de dos dies (60 quilòmetres que s'acostumen a fer en 3/4 dies) anomenada Kepler Track (un dels nou Great Walks que hi ha a Nova Zelanda).
No estem de sort, la previsió pels propers dies és de núvols baixos i alta probabilitat de pluja. Intentem posposar la ruta per més endavant, però els refugis estan complets fins d'aquí molts dies i no podem modificar la reserva que vam efectuar a mitjan desembre pel dia de demà a l'Iris Burn Hut (102 dòlars).
Desanimats, marxem de les oficines amb un parell de postals que hem comprat i amb la incertesa de què farem demà al matí. Hi haurà Kepler Track?

És mitja tarda i el temps no acompanya gens, així que decidim buscar un càmping i dedicar el que resta del dia a descansar i a logística. Per 36NZD ens instal·lem a la verda zona d'acampada del Great Lakes Holiday Park, a dues passes del desencantat centre comercial de Te Anau, on adquirim una bossa estanca per 45 dòlars, on visitem una farmàcia per alleujar la picor (causada per les sandflies) de la Sílvia i on acabem gastant gairebé 100 dòlars en un supermercat Fresh Choice.

La cuina del càmping és gran i moderna. Sort!, perquè amb la gentada que hi ha! Sopem còmodament asseguts en una de les taules de l'ampli menjador i acabem fent sobretaula una llarga estona: escrivim les postals de rigor, plasmem en el diari de viatge les peripècies del dia i donem voltes, moltes voltes, a les opcions que tenim per demà. De fet, d'opcions només n'hi ha tres: A, la Kepler Track; B, el Milford Sound, C, que caigui un diluvi que ens faci quedar al càmping. Esperem i desitgem que demà al matí només haguem de debatre'ns entre les dues primeres opcions! Amb això ja ens conformem!

Recorregut del dissetè dia a les antípodes.